Välkommen :)

Nowadays I use this blog to keep track of my Paraguayan exchange year. Por Favor, don't use the pictures without my permission. Gracias

måndag 31 januari 2011

Magont från H*lvete...

Det är andra eller tredje gången i mitt liv som jag råkar ut för det, ett våldsamt, slitande, krampaktig magont som i perioder får en att ligga i fosterställning på golvet med en enorm längtan efter morfin...

Det börjar på samma sätt ganska ofta, men ikväll togs min definition av magont till en helt ny nivå.
Runt 19-snåret började magmuskulaturen ofrivilligt dra ihop sig, händer då och då, var ganska övertygad om att jag skulle kunna gå på Friskispasset som började om en timme.
Tanken var lite i stil med "Jamen det är ju bara lite magont..."

Tro fasen att jag får äta upp det en halvtimme senare, när jag ligger som en misslyckad missbrukare i fosterställning i badrummet, i ett half-dazed tillstånd lyssnandes på "Sword Of Truth", i vilken det tjafsas om att "Smärta är en känsla alla kan uppleva och enar mänskligheten".(Ett ämne jag måste återkomma till någon gång)
Jo, sannerligen. Känslan var ungefär som jag kan tänka mig att det känns ifall någon skulle plocka ut magsäcken och våldsamt borsta av den med en sopkvast. Säkert något som alla kan relatera till...

Vill nog påstå att jag inte var i stånd att enas med någon om något förutom kanske toalettstolen, som var ett stort stöd, måste medges...

Ungefär där övergavs idén om att det hela kanske skulle vara över och att jag glad i hågen skulle kunna traska ner på jympa.
Dessutom slogs jag av insikten om hur extremt dödlig jag är. Nog för att det är överdrivna panik-känslor framkallade av min totala kräkfobi, men under en kvart eller så var jag fullständigt övertygad om att jag skulle dö. En blick i spegeln som visade ett likblekt tryne var inte heller så uppmuntrande, och när man dessutom känner precis ALLT blod försvinna från ansiktet när man reser sig så får man verkligen syner av hur man dör i sin ensamma ömklighet utan att ha gjort någon nytta i världen.

Men, å andra sidan så pågick detta helvete blott dryga 2.5 timme... relativt sett en ganska lindrig tid, och jag lever fortfarande. (I think?)
Surt att missa jympan dock, hade verkligen behövt en energy-boost ikväll.

You Can't always get what you want.

Tänkvärt Citat:
"Only those you trust can betray you"

-Zeddicus Zu'l Zorander, Stone of Tears av Terry Goodkind

Bjuder på ett par Work-In-Progress-bilder, screencaps från min bästa vän (idag utkonkurrerad av badrumsgolvet) Photoshop Cs5. Målar med runda baspenslar av olika hårdhet och använder smudge-verktyget fler gånger än en normal människa andas.



God Natt mänskligheten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar