Välkommen :)

Nowadays I use this blog to keep track of my Paraguayan exchange year. Por Favor, don't use the pictures without my permission. Gracias

onsdag 12 januari 2011

I-landsproblem

Orelaterad bild. En liten målning för att få tiden att gå. Referensfoto av Tosca Sütö


Egentligen är dessa påhittade problem det mest patetiska i vårat moderna samhälle. Här går vi och mår dåligt till vi blir psykiskt sjuka över mindre saker, i en annan del av världen dör folk i jordbävningar.
Det här är lite meningslösa saker jag stör mig på just nu:

* Biblioteket har inte Terry Goodkinds böcker i serien Sword of Truth på la lingua pura, engelska, och jag TÄNKER INTE läsa dem på svenska

* Är förvirrad över människor, eller snarare relationer till dessa och funderar på om perioden då jag praktiskt taget var enstöring och inte alls litade på människor, 2006-07 kanske var himla simpel och rätt trygg ändå

* Den enda tandkrämen som fanns kvar hade torkat ihop ganska mycket. Kändes som att borsta tänderna med snigel, fast med citrus/mintsmak

* Har lärt mig att Logaritm är en matematisk operatör och inte en konstant, vet var jag ska använda den, vet att p:et i pH står för -log (H:et står för koncentration vätejoner om någon vill veta) men kan inte slå in det på min hi-tech 'miniräknare'(läs:handdator) utan att få syntax. Inte min kemilärare heller

* Imorse hade jag 5 larm för att vakna i tid. Did I? No. Tro fan att jag sov mig igenom 5 st larm. Och vaknade 35 minuter för sent, och därmed fick nöja mig med kaffe och 4 nötter till frukost, hastigt svalda by the way

* Det snöar. Igen. Varför inte, vi har bara 1.2 meter redan. Bring. It. On!!
(Mycket bra citat jag hörde för ett tag sedan:Snön är från helvetet, varför kommer den från himlen?)

* Får totala panikattacker lite nu och då av väldigt små saker, idag exempelvis, the whole caboodle med ökat hjärtfrekvens, lätt tunnelseende och hyperventilation av att min väska krånglade och jag fastnade i den. Inte normalt

All in all, man kan nog sammanfatta mitt liv med ett enda ord: Ömkligt

God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar