Välkommen :)

Nowadays I use this blog to keep track of my Paraguayan exchange year. Por Favor, don't use the pictures without my permission. Gracias

torsdag 13 januari 2011

Ibland blir det bara...vad säger man...fel?


Skulle väldigt gärna hänga ut någon nu. Tyvärr är jag inte säker på vem som jag borde nämna och/eller om det fanns en orsak till att denna klantade till det, så jag kommer inte göra mig besväret... eller litegrann...jag vill dissa den personen som borde ha låst upp dörren till idrottshallen på Solenskolan.

Gick tid ganska tidigt (runt 17.40, aerobicsen börjar 19.30) med tanken att jag skulle sitta där och läsa min helt underbara bok, Wizard's First Rule av Terry Goodkind.

Döm den milda chock som drabbar en när man kommer dit 40 min innan någon annan väntas anlända och finner ingången...låst?!
Så vad gör man? Går hem igen? Kändes onödigt somehow, så, sådär halvdum som jag ändå är satte jag mig på plats i min, till en början, varma dunjacka och läste,(första halvtimmen var det rätt mysigt...) i tron om att allt var i sin ordning och att vår (praktiskt taget) allsmäktiga ledare hade nyckeln.

Vilket, enligt all ironilogik, inte var fallet. Vi var alltså utelåsta 30 min innan passet började och ingen svarade på numret man skulle ringa kvällar och helger. Det är vid sådana tillfällen man tycker lite synd om ledaren. Måste vara en relativt hög panikfaktor på att inte komma in i hallen där man ska leda ett pass.

Vi kom dock in efter att ha åkt och hämtat en nyckel. Då man stått ute i en dryg timme i ca -10°C och blivit riktigt, äkta djupfryst. Vilket jag känner att jag fortfarande är, även om jag blev rejält varm på det underbara aerobicpasset, så försvann värmen inom en kvart.
Och här sitter man nu. Med träningsvärk lite överallt och fryser som en blöt hare. Har nog sina kvalitéer det med, även om jag inte riktigt hittar några just nu.


Kastar in ännu ett par orelaterade bilder för skojs skull, båda fotade den 24/12 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar