Välkommen :)

Nowadays I use this blog to keep track of my Paraguayan exchange year. Por Favor, don't use the pictures without my permission. Gracias

tisdag 4 januari 2011

Lite mer målande...


Ännu en beställd bild som jag jobbar med för ögonblicket. Till denna del hade jag en helt underbar referensbild målad av Keith Parkinson, bilden var omslaget till en bok i serien "Sword of Truth"(Soul of Fire) , som jag läser just nu och är himla imponerad av.
Himlen är ganska mycket frihand med färger snodda från ett foto.

Det finns ett gömt hjärta i bilden, vilket jag inte upptäckte förrän efter ett bra tag (bra att jag har koll, right?) Det är rättvänt och vitt i ungefär mitten av bilden ;)

Lär finnas en del ansikten i bergen också...

Jag målar i Photoshop CS5 ext 12.0 och bara med runda baspenslar, om någon undrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar