Välkommen :)

Nowadays I use this blog to keep track of my Paraguayan exchange year. Por Favor, don't use the pictures without my permission. Gracias

söndag 23 januari 2011

Angående 2011

Intressant år i år. Bara för att kopiera in från en Facebookstatus som sprids:
"Vi får uppleva fyra ovanliga datum i år: 1/1/11, 11/1/11, 1/11/11, 11/11/11. Men du, ta de två sista siffrorna i ditt födelseår plus det antal år du fyller i år... så ska du se att det blir...111"

Och så har jag funderat lite på vad jag gärna slipper göra under 2011. Inte en fullständig lista dock, men ett antal saker jag gärna slipper undan:



* Halka eller snubbla över mina egna fötter och föga elegant krascha rätt ner i det obehagligt gröna golvet under ett Friskis- pass.




* Köra i Matte B. Eller C, men vi tar en sak i taget.

* Krascha vår Volvo. Chansen är stor, tyvärr, med tanke på att jag borde börja övningsköra i år...


* Köra på någon eller något. Skulle vilja säga att chansen att detta ska hända är ungefär 70%. Men jag ska försöka undvika det.

* Tappa min brors kamera (Som står för bilderna...). Kommer stå mig dyrt i så fall.


* Förlora vänner. Endast 23 dagar har gått och jag är rädd för att detta redan kan ha inträffat. Men man ska inte ta ut saker i förskott.

* Prata utan att tänka mig för och säga något dumt. Jag lär prata... med ganska mycket... pauser och verkligen tänka på... vad jag säger. Och det kommer nog ta sin tid...



* Halka på väg till matsalen och falla pladask. Låter kanske inte så illa, men beräkna också att det sitter sisådär 500 pers i matsalen och ungefär 20% kommer glo på en.

* Bryta något ben överhuvudtaget

* Spilla frätande syra på någon, något eller mig.

* Begå socialt självmord. Något det känns som att jag är på gränsen att göra förbryllande ofta.


* Inse att hela livet är en dröm

* Oavsiktligt radera Photoshop CS5. Det vore ungefär slutet av mitt liv... Som alltså eventuellt är en dröm.

* Kliva på en snigel barfota. Eller en orm för den delen. Eller groda.

Tack och förlåt.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker du ska uppdatera din hemsida OCKSÅ!!! ;D Sedan tycker jag du ska få ta lite bilder på min vovve nästa lov ;))

    SvaraRadera
  2. Ja jäklar, man ska ju bara ha tid till det också ;) Klart vi tar lite bilder på Livor nästa gång ni är här! Fina vovven... skit samma att du inte kan ställa, alla vet att Livor är snyggast iallafall ;)

    SvaraRadera
  3. Min uppfödare sa att det kanske kan växa bort!!! Så vi får se, kanske kommer jag att kunna ställa senare!! =) Annars får det väl vara! Kan fortfarande tävla allt annat med honom!!! =)

    SvaraRadera