Välkommen :)

Nowadays I use this blog to keep track of my Paraguayan exchange year. Por Favor, don't use the pictures without my permission. Gracias

onsdag 28 oktober 2009

Vaddå tänka?!



Vaknade imorse med en insikt. Som slog hårt och intensivt i efterhand.
Hjärnan är inte riktigt med, slutledningsförmågan inte helt hundra.

Visade sig att min irritation över digitalkameran som tog så värdelösa landskapsbilder var helt överflödig. Redan nu fattar den med slutledningsförmåga vart jag vill komma...

Självklart bortsåg jag ifrån att inställningarna måste ändras beroende på vilken typ av bild man vill ha. Det känns i efterhand så väldigt självklart att man inte kan ta en landskapsbild med kamera i macro- läge. Det blir ungefär så här:


Orden som flimrade förbi i min morgondåsiga hjärna var många, anklagande, nedklankande och tillrättavisande. Några av de mildare var olika ordval med samma kontenta:
Krattskaft
Spånskalle
Yxskaft
Plus det vi ständigt hör i skolan:
Men snälla Rebecka, du måste ju tänka lite själv...

Hela dagen blev väldigt konstig igår. Det är bara att konstatera. Egentligen började det nog med att jag gick och lade mig för sent i måndags.
Dessutom blev det alltför mycket dator igår. De rekommenderade två timmarna/dag finns av en bra anledning.

För mycket tid framför datorn och sömnbrist resulterade i ett trött illamående som byggdes på mer och mer under dagen. Så till den milda grad att jag var nära att, efter att nästan ha blivit av med middagen, var nära att bara ge upp tanken på att genomföra ett aerobicpass.

Ställde mig på min sedvanliga plats med inställningen Om jag måste spy så hinner jag nog springa ut...
Till min stora lättnad och förtjusning släppte dock illamåendet efter första låten och jag lyckades konstatera att Pussycat Dolls version av "Jai Ho" är bättre än filmversionen (Från Slumdog Millionaire).
Jai Ho(you are my destiny)- Pussycat Dolls
Helt underbar låt. Vill ha i mobilen.

Dagen ser ut att bjuda på vackert väder. Överväger ännu en promenad, utöver morgon- och lunchpromenaderna.
Tänker också försöka ändra layouten på bloggen. Det vill säga, tänker försöka dra ut min högra hjärnhalva ur den hårt övervakade borgen som just nu omgärdar min lovlediga hjärna. I stora drag kan man säga att jag, helt manuellt, utan dator ska försöka klippa, klista, måla och rita ihop lite layoutbilder.
Huruvida det lyckas eller inte återstår att se. Det lär väl märkas...

1 kommentar:

  1. Men sådär ja! Nu går det ju att kommentera :) ska bli spännande att se ny layoutbild, lycka till! Instämmer till fullo med dig beträffande Pussycat dolls låt. Den är BRA.

    SvaraRadera