Välkommen :)

Nowadays I use this blog to keep track of my Paraguayan exchange year. Por Favor, don't use the pictures without my permission. Gracias

måndag 26 oktober 2009

Regn, höst och Photoshop Lightroom


Regn är ett sorglig faktum känner de flesta som har hund till. Ibland regnar det. Det vet även de som inte har hund. Även de berörs ofta av regnet.

Men detta helvetesregn!
Detta subtila, äckliga, fjäskiga duggregnet som tar sig in under kläder, kryper in under jackkanten och gör livet allmänt jobbigt.

Men det skulle man faktiskt kunna stå ut med. Om det inte hade sammanfallit med en betydlig tepmeraturstigning. Och hur man än klär sig, blir man antingen blöt eller kall eller varm eller en kombination av två alternativ...

Eller så väljer jag bara att klä mig helt fel hela tiden.


Något annat jag uppmärksammat idag är det ypperliga programmet Photoshop Lightroom. Tänker inte på något vis, över huvud taget påstå att jag behärskar ens hälften av detta komplexa helvete, men lite har tagit sig igenom de hårt övervakade murarna till min lovförseglade hjärna.

Tänkte dela med mig av några av dagens höstbilder.
Bild av vovvarna innan den photoshoppades...

...och efter.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar