Välkommen :)

Nowadays I use this blog to keep track of my Paraguayan exchange year. Por Favor, don't use the pictures without my permission. Gracias

tisdag 27 oktober 2009

Post-Aerobic-Groggy- syndrom



Det är flera saker som gör friskispass, och i synnerhet aerobicpassen så himla roliga. Bara det faktum att man får hänge sig i ren glädje och röra sig till underbar musik i en timme är egentligen tillräckligt. Sedan att alla är så otroligt trevliga är ju inte ett minus. ♥

Jag har under hösten kommit att inse att tisdags- och torsdagspassen i princip är det enda som jag ser fram emot.

Men det har vissa...ja, jag skulle nog inte kalla det för baksidor, för i sig är det ju inte något negativt, men:


Post-Aerobic-Groggy-syndrom, man skulle också kunna kalla det post-pass-totalt-blåst- syndrom, men det låter bara inte lika proffsigt. Man skulle också kunna göra det till en akronym, PAGS. En läkare skulle förmodligen kunna tala om vad det beror på, denna totala oförmåga att tänka helt klart direkt efter ett pass.
Nu vet jag ju inte om detta drabbar andra, men jag vet att ledare också upplever det. Känslan av att man är...bortdomnad. Inte helt hundra. Alla myror är inte i stacken, så att säga. Hjulet snurrar, men hamstern är död. Känslan kan också likställas med att "sväva på små moln".

Kan tänkas att det är så det känns att vara påtänd. Nu är det något jag inte har någon som helst erfarenhet av, så jag är väl inte den att dra paralleller...

En annan effekt man märker av efter sådär 10-15 pass är att låtarna är positivt betingande. Jättebra, jag kan inte höra Waldo's people- Loose control utan att få en enorm adrenalin-och endorfinkick. Jättebra.

När inte även rörelserna är betingade. Starkt betingade. (Därför tycker jag att det är lite småtaskigt att ha samma låt *läs: Basic element- Touch you right now* i både medel- och aerobicpasset...) Det blir lätt konstigt när man sedan lyssnar på låtarna på annan allmän plats, och helt plötsligt måste hoppa, måste ta ett mambosteg, måste hoppa. Man befäster sitt rykte om att vara underlig lite till. Eller, om man inte har ett sådant sedan innan kan man nog skaffa sig ett genom att gå igenom en aerobicskoreografi i skolkorridoren eller på stan...


Annat jag haft för mig idag är att fota. Och främst bearbeta dessa i min nya bästa vän, Lightroom. En komplex vän som ännu inte har öppnat sig helt för mig...

















Att det står "Copyright 2002" på bilderna är något som jag inte står för, jag har ingen aning om varför...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar