Välkommen :)

Nowadays I use this blog to keep track of my Paraguayan exchange year. Por Favor, don't use the pictures without my permission. Gracias

söndag 25 oktober 2009

Den andra tiden

Konstigt namn på en blogg?

Kanske, men att hitta lediga bloggnamn är ju inte det lättaste i vårt "överbloggade" samhälle. Vi lever faktiskt i den andra tiden just nu. Vintertiden. Tiden som ingen helt ärligt kan säga att de föredrar framför "Den första tiden", sommartiden. Egentligen är det svårt att definiera vilken av dem som är "Den Första" respektive "Andra" tiden. För mig, sommarälskaren, känns det bara naturligt att sommartiden är den första. Så följaktligen blir vintertiden den andra.

Men nu har den andra tiden infallit. Nu börjar det eviga, ändlösa helvetet med snö, kyla och mörker. När det antingen är vackert väder och så kallt att man inte kan andas, eller full snöstorm med något mildare temperaturer.

Det är alltså under den tiden som jag tänker försöka ge mig ut i detta, för mig, relativt nya landet. Blogglandet. Ska försöka hålla liv i denna blogg åtminstone tills vi återvänder till den första tiden.

Denna söndagsmorgon, den första i den officiella vintertiden, som jag från och med nu kommer att kalla för just Den Andra Tiden, har hittills varit blöt och regnig. Insåg under promenad med hundarna att vägen vi brukar gå på har fått ett tvärt slut i en mer eller mindre fullfjädrad avgrund, komplett med rinnande vatten på botten.

Att ca 10 meter av vägen var borta visste jag sedan förut, men jag var absolut inte beredd på att det inte skulle vara möjligt att ta sig över utan att
a) Knäcka nacken
b) Skada ett vitalt organ
c) Bli genomblöt
d) Bli tvungen att frigöra mig eller hundarna ut blålera
eller
e) Helt enkelt en kombination av två eller flera ovanstående alternativ...

Men, luckily for us, fanns det en stig som tog oss dit vi skulle utan alltför stora problem.

Det var först när vi kom hem som det slog mig att jag faktiskt har fått en till timme idag! Vederbörande timme slösar jag just nu bort på detta; att blogga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar