Välkommen :)

Nowadays I use this blog to keep track of my Paraguayan exchange year. Por Favor, don't use the pictures without my permission. Gracias

söndag 24 oktober 2010

Welcome to the inside of my mind...





Ja, lite bilder som uppehållit mig från verkligheten ett bra tag.
Det mesta som kan erbjuda verklighetsflykt känns just nu väldigt bra. Eller som jag förklarade det för en lärare som tyckte att jag var väldigt entusiastisk vad gällde kemin:
När allt omkring mig är ett förvirrat kaos är kemin alltid logisk. På sitt sätt.

Tycker inte ännu att jag hittat en riktig målarstil som jag verkligen gillar och speglar mig, men dessa små, lågupplösta bilder är kanske litegrann som livet just nu.
Känner egentligen att jag bara skulle vilja sätta mig någonstans där verkligheten inte kommer ifatt mig, men sånt trams har jag inte tid med i nuläget.

Har förhoppningar om att kunna låna min brors kamera, och jag får också låna den (Nikon D80 eller D90), fast han glömmer jämt och ständigt ta hit den. Antar att man inte kan få allt direkt. lite smådum känner man sig när man påminner jämt och ständigt, men jag är himla ivrig att få använda en kamera av riktig kaliber. Förvisso ÄR min Canon Digital IXUS 95IS kompaktkamera riktigt trevlig, men det går inte att ta bilder på något som förflyttar sig eller under sämre ljusförhållanden.

Detta kan verka uppenbart, men jag tillhör också den grupp människor som kan traska runt och fota flera timmar i sträck. Även med en kompaktkamera...

När jag ändå är inne på detta med kameror. Håller för tillfället på att spara till en egen systemkamera. Den jag sett ut åt mig är en Canon EOS 7D. Ett litet problem dock: 16000 kr. Kan ta sin lilla tid när man inte kommer åt sitt studiebidrag eller någonting, men ska väl försöka sälja lite fler bilder så kanske jag har den inom ett år eller två...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar