Välkommen :)

Nowadays I use this blog to keep track of my Paraguayan exchange year. Por Favor, don't use the pictures without my permission. Gracias

måndag 30 januari 2012

Några olika känslor

En av mina favoriter bland de bilder jag målat :)



I livet stöter man allt som ofta på känslor som antingen får en att hoppa av glädje eller vilja sjunka genom jordens yta.

Till exempel: Känslan av att...

...skala en citrusfrukt med rejält såriga nagelband eller, som en annan just nu lider av, en STOR hudspricka på lillfingret Feel the pain. Feel it.

...efter att ha genomfört några i sammanhanget inte alltför graciösa mooves till musiken inse att man är ensam om att höra musiken i hörlurarna- omständigheter som gör detta än mer awkward: headset som man kan gömma så att det inte syns på ett medelstort köpcenter.

...få tillbaka ett viktigt prov som man trodde man körde i och upptäcka att man fick praktiskt taget alla rätt.

...inse att man ligger 10-20 km/h under tillåten hastighet och få accelerera litegrann (admit it, det är det roligaste med att köra bil?!)

... gå in i en spegel i tron om att det var en dörröppning.

...prata med någon som verkligen förstår exakt vad man menar, säger något som jag skulle kunna säga och har samma typ av humor.

...ge andra människor komplimanger. Varför är det ibland så pinsamt att ge och få komplimanger?!

...stå i en delikatessbutik (ja, exakt, en sådan där liten, svindyr, exklusiv), fråga expediten vad den lilla burken kalamataoliver kostar och i nedlåtande ton få svar i klass av '50 kr'...

Final edit av denna bild :)

2 kommentarer:

  1. Jag skulle vilja beställa en bild utav dig om det går! Jag mailar din kontakt mail. Mvh Hampus

    SvaraRadera
  2. Nämen Hej Rebecka!!:D Visste inte att du hade blogg du med! Otroligt fin!! Men vad bra att du säger att det funkar iaf, då är det nog kanske bara för mig som det krånglar lite ibland.:)) Kram!

    SvaraRadera