Välkommen :)

Nowadays I use this blog to keep track of my Paraguayan exchange year. Por Favor, don't use the pictures without my permission. Gracias

fredag 12 november 2010

Error: System Overload



Har under denna vecka varit med om ett spännande och lite läskigt fenomen. Man skulle kunna kalla det för mentalt baklås eller mental system overload.
Det jag pratar om är de tillfällen då man måste ha tänkt så mycket att någon synaps har kortslutits i hjärnan och man ett par timmar efteråt bara är helt borta. De där timmarna var för mig tidigare i veckan ca 36.
Var praktiskt taget hela tisdagen ett hjärndött kolli som sveptes med strömmen helt i mina egna tankar och förmodligen ett himla trist sällskap för alla runt omkring mig.

Men oj vad jag fick tänka. På fel saker i skolsammanhang, men ändå sådana saker som jag vanligtvis bara trycker undan och 'skjuter framför mig', so to speak.

Och, ord! Vi har en lätt överentusiastisk engelskalärare som tycker att vi ska hitta 20 nya engelska ord varje vecka...

Ett ord som jag verkligen gillar är Encompass, vilket kan jämföras med embed, surround eller 'omge'. Otroligt vackert. Gilla.

Vill också dissa min så kallade spetskompetens som får mig att ta stövlar med klack när det snöar ute. Himla intelligent... men jag lever fortfarande, så ingen skada skedd..

Och så måste jag få hissa fenomenet när man tänker på en person och sedan möter vederbörande ett par minuter senare. Det är HÄFTIGT :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar