Välkommen :)

Nowadays I use this blog to keep track of my Paraguayan exchange year. Por Favor, don't use the pictures without my permission. Gracias

fredag 31 december 2010

Stockholm: Mellandagstripp

Picture unrelated...
Har varit på en underbar resa ner till huvudstaden såhär i mellandagarna.
Nog för att resan dit, på en mycket trång och varm buss, inte var en höjdare, men det var så otroligt härligt att bara få vara i fyra dagar, vakna när man vill, sitta två timmar och snylta av hotellets kaffe (som svar på den outtalade frågan var inte min mage sådär jättenöjd med mig...), sedan traska omkring på gatorna och kika i butiker och äta lunch på någon trevlig restaurang. Otroligt trevligt. Och eftermiddagarna och kvällarna var jättetrevliga, när jag och Judit Weegar, vännen jag var nere för att träffa, bara satt och fikade/åt middag och pratade i flera timmar. Helt galet egentligen, men så himla roligt.


Unrelated picture. Så mycket snö kommer det nog aldrig finnas i Stockholm...

Och så finns det generellt väldigt trevliga människor här och där. Till exempel en man som jobbade på Yves Rocher (Där jag förresten köpte något parfymliknande som jag inte är helt säker på om jag verkligen gillar, den är lite påträngande...). Han verkade så himla stolt över att jobba där. Jätteglad och trevlig på ett lite pompöst sätt. Sådana människor bara älskar man...

Vill gärna skriva något mer, men känner väldigt tydligt att jag inte skriver något vidare bra just nu. Det är lite stelt och framtvingat. I'll just leave it here...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar